Kdo jsem


Vystudovala jsem obory humanitní vědy (Karlova Univerzita v Praze) a psychologie (Masarykova Univerzita v Brně).  Svoji dipolomovou práci jsem zaměřila na téma traumatu a posttraumatického růstu. Již několik let se věnuji práci s dětmi a dospělými. Mám za sebou zkušenost s těžce postiženými dětmi s kombinovaným postižením, s dětmi hluchými a slepými. Pracovala jsem v zahraničí (v Dánsku) s lidmi s lehkým a středně těžkým mentálním postižením jako asistentka a pedagožka na jejich integraci v rámci dánského sociálního systému.

Mám zkušenost s psychologickou diagnostikou a poradenstvím v pedagogicko- psychologické poradně i ve speciálně pedagogickém centru s dětmi s handicapem, ale také s prací ve škole, kde je integrace dětí s různými druhy obtíží (specifickými vzdělávacími potřebami) uváděna do praxe. 

Po dobu několika let jsem se věnovala se věnovala dětem v dětském domově, které za sebou mají těžkou životní zkušenost a složitý start do života. Nejvíce se však věnuji psychoterapii ve své soukromé praxi a v Psychiatrické nemocnici v Písku, kde dělám individuálním terapie.  

Základem mé práce je naslouchání potřebám a pocitům klienta, individuální přístup a společné hledání řešení na jeho konkrétní problémy a otázky. Někdy je při tom třeba otevřít hlubší vrstvy osobnosti - naše postoje, hodnoty, životní přání i špatné zkušenosti. Někomu může vyhovovat spíše rozhovor, jinému klientovi naopak strukturovanější průběh spolupráce (práce s dotazníkem, projektivními technikami, strukturování témat a konkrétních kroků). Nenabízím hotová řešení, ale porozumění, podporu a pomoc na cestě, která je vždy jedinečná, někdy velmi složitá, vede však k hlubšímu poznání a porozumění sama sobě a svému příběhu. 

Klára Hamanaka

Moje profesní zkušenost 

  • SPONTE - poradenské a terapeutické centrum v Králově Dvoře u Berouna - sociální pracovník (2005)
  • Nordfyns Folkehoejskole Bogense, Dánsko - asistentka a pedagožka pro lehce mentálně postižené studenty (2008)
  • Speciálně pedagogické centrum při Dětském domově a Mateřské školce speciální pro děti hluchoslepé a s kombinovaným postižením v Králově Dvoře u Berouna - psychologická diagnostika a poradenství (2009-2010)
  • Pedagogicko - psychologická poradna v Písku (2015-2016) - psychologická diagnostika a poradenství
  • Základní škola T. Šobra v Písku (2017 - 2019) - v rámci projektu Bez obav spolu - inkluzivní vzdělávání na  pozici školní psycholožka
  • Dětský domov a školní jídelna Zvíkovské Podhradí (2015 - 2021) - psychologická diagnostika a poradenství, psychoterapie
  • Soukromá psychologická praxe od r. 2017
  • Psychiatrická nemocnice Písek - individuální psychoterapie (od. r. 2019)

Další vzdělávání - kurzy, školení, výcviky


  • Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením (Institut pedagogicko-psychologického poradenství Praha, 10/2009)
  • Kurz pro začínající psychology ve speciálně pedagogickém centru (Institut pedagogicko-psychologického poradenství, 10/2009)
  • Kurz pro začínající psychology v pedagogicko psychologické poradně (Národní ústav pro vzdělávání Praha, 9/2015)
  • Tematický apercepční test  (TAT) a z něj vycházející diagnostické metody  (Národní ústav pro vzdělávání Praha, 5/2016)
  • Kurz práce s dětskou kresbou (Hogrefe - Testcentrum Praha, 10/2016)
  • Dlouhodobý výcvik v rodinné a systemické terapii v celkovém rozsahu 620 hodin (Institut rodinné terapie Praha Motol, 2016 - 2021) včetně supervizní praktické části výcviku
Klára Hamanaka, Kluky 176, 398 19, +420 723 314 052 
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky